Parinti si copii

Aproape de mine e un centru de plasament. Mai devreme am cautat mai multe informatii despre el dar in afara de un numar de telefon si o adresa, nu am gasit mare lucru. Ma intristeaza atat de mult si mi-as dori sa pot fi de ajutor. Vara, in zilele linistite, la amiaza, aud in timp ce stau in balcon scrasnetul sec la leaganelor, de parca ar fi fost abandonate si ele. Te pune pe ganduri, te gandesti ce norocos ai fost ca ai avut o mama, un tata, o casa si o familie doar a ta. Te face sa te gandesti cand de nerecunoscator ai fost uneori fata de ei, cand i-am criticat, cand ne-am certat, cand i-am ranit. 
Daca am putea sa realizam cat de importanti sunt ei, parintii, in viata noastra. Multi dintre noi in anumite momente i-am renegat, ne-am dorit altii, i-am condamnat. Dar intr-un final, oricum ar fi ei, pentru noi sunt cei mai buni parinti din lume pentru ca sunt ai nostri si daca nu erau ei, nici noi nu eram.
Adolescenta iti lasa uneori un gust amar si cateva regrete. Cand ajungi la varsta si in situatia in care iti vezi parintii de cateva ori pe an, regreti ca atunci cand ii vedeai zi de zi nu le-ai demonstrat mai des cat de mult inseamna pentru tine. Regreti ca nu ai fost mereu buna cu ei, regreti aroganta si razvratirea si tot ce-ti doresti acum e sa le fie bine si sa ii vezi mai des.
Incerc sa ii sfatuiesc mereu pe cei din jur sa isi iubeasca parintii si sa multumeasca pentru ei asa cum sunt. Multi poate nu inteleg asta atat timp cat ii au aproape, unii poate ca imi dau dreptate. Eu cel putin incerc.
Desigur mai sunt si fel de fel de situatii. Abuzuri, molestari, batai.. cazuri mult prea triste. Trist e si cand copii cresc singuri ani de zile, prea multi ani, pentru ca parintii sunt la munca in strainatate. Nu inteleg si nu e normal. In 9 ani de zile nu poti sa iti iei copilul acolo sau nu poti sa vii acasa. In fine, e prea mult de discutat aici.
Ideea e, sa ne pretuim parintii si sa ne consideram norocosi ca au fost langa noi si ne-au crescut. Eu una le multumesc din suflet si ii iubesc pe zi ce trece mai mult.