Sunt perioade in care indiferent de cantitatea de munca pe care o ai de pregatit pana la finalul zilei, nu reusesti nicicum sa iti gasesti concentrarea, motivarea, cheful de munca sau inspiratia. Orice organizare si plan bine determinat ai pune la cale, nu te poti determina sa iti aduni fortele. Stai in scaun, cu ochii atintiti spre materialele de lucru, dar mintea ta este in colturi indepartate ale Universului?
Sunt convinsa ca acest lucru se intampla multora dintre noi. Motive sunt multiple.In primul rand, poti sa ai probleme de sanatate care sa iti afecteze abilitatea de concentrare. Nu ma refer aici la boli mintale sau altceva, ci pur si simplu la o raceala banala. Acestea au marele talent de a-ti distruge si ultima dorinta pentru lucru.
Pe de alta parte pot interveni problemele personale. Desi ar fi ideal, nu putem intotdeauna sa separam total problemele de acasa cu cele de la serviciu, sau invers. In astfel de conditii, mintea nostra poate sa plece in cautarea solutiilor pentru problemele de acasa si cele de la locul de munca sa ramana pe locul doi.
Un al motiv pentru care ne pierdem cheful de munca este acela ca fluxul de sarcini este inegal distribuit sau organizarea acestora este defectuoasa. Cand ne vedem pusi in fata unor mormane de hartii sau a unor liste lungi cu sarcini de indeplinit in cel mai scurt timp posibil, atunci este foarte probabil sa intervina descurajarea si astfel sa ne pierdem determinarea si sporul la munca.
Conditiile in care muncim pot sa devina un factor de descurajare al chefului de a face treaba. Poate un birou dezorganizat sau o incapere fara caldura si conditii cat de cat decente de munca sunt doua motive pentru care harnicia nu este cel mai bun prieten al nostru pe moment.
Indiferent care ar fi motivele pentru care nu avem chef si spor la munca, exista cateva trucuri care de cele mai multe ori dau roade. Totusi, trebuie mentionat ca aceste mici sfaturi sunt personale, drept pentru care nu pot sa fiu sigura ca vor functiona de fiecare data.
Oboseala este un factor important care ne distruge concentrarea. Cand lucrez mult timp la birou sau la sarcini care imi solicita mult vederea, dupa o anumita perioada de timp iau pauza. Sunt recomandate pauzele de 10 minute dupa 50 de minute de lucru, asa cum eram obisnuiti la scoala. In timpul asta putem sa iesim la aer, sa facem cateva exercitii fizice, sa bem o cafea, apa sau sa mancam cate ceva. O sa vedeti imediat ca o sa simtiti o diferenta in sporul la munca pe care il avem.
In cazul racelii nu sunt sigura ce sfaturi sa dau. Daca e grav, atunci consultati-va cu un medic. Daca nu este asa grav atunci consumati multe lichide, stati la caldura si in timpul liber odihniti-va.
Odihna este foarte importanta pentru a putea avea motivatie de munca. Asadar, intre 6 si 8 ore de somn pe noapte sunt necesare pentru ca organismul sa poata functiona in conditii normale.
Am auzit ca unele persoane sunt stimulate de muzica. Ascultand melodii energice sau melodiile care le plac, unii oameni isi gasesc cheful de munca mai usor.
Organizarea sarcinilor si stabilirea unui program de munca concret este un secret de care multi dintre noi uitam atunci cand avem foarte mult de lucru. Totusi, este foarte important sa avem scris ceea ce trebuie sa facem si intervalul orar pe care il acordam fiecarei sarcini. Astfel vom stii care dintre sarcini este prioritara, cat timp trebuie sa ii oferim acesteia si de unde anume sa incepem. Cand avem totul pus la punct si vom stii ca va exista un final al acestei zi de lucru, atunci vom avea mai mult spor. In plus, daca avem niste scopuri clare si obiective bine stabilite, atunci vom putea fi mandri de munca noastra la finalul zilei. Daca suntem mandri de lucrurile pe care le-am indeplinit, atunci stima noastra de sine creste. Daca avem o stima de sine bine pusa la punct, atunci ne putem asigura ca avem combustibil pentru zilele urmatoare.
Un alt lucru foarte important pe care trebuie sa il indeplinim ca sa ne putem produce cheful de munca este sa ne cream un spatiu in care ne desfasuram activitatile care sa ne fie pe plac si in care sa ne simtim in largul nostru. Fie ca vorbim de o fotografie preferata pe birou, de agrafe si capse colorate pentru documente, de o planta colorata, sa avem cana preferata aproape sau un scaun care sa ne faca sa simtim ca acolo este locul nostru - toate aceste lucrusoare marunte au capacitatea de a ne umple de energie si buna dispozitie.
Cheful de munca poate foarte usor sa vina daca stim ca la finalul zilei vom fi rasplatiti direct proportional cu efortul depus.
In final, poate cel mai important lucru dintre toate care ne poate face sa avem chef de munca este sa facem treaba care ne place. Este infinit de important sa mergem la locul de munca unde ne simtim apreciati, unde munca noastra conteaza, unde colegii sunt ca o familie si unde ne indeplinim sarcinile cu placere.
Asadar, daca a trecut o cantitate considerabila de timp si cheful tau de munca lipseste, chiar daca ai facut tot ce iti sta in putinta inseamna ca este momentul ori pentru un concediu de odihna, ori pentru o schimbare la locul de munca sau in domeniul in care activezi. In cele din urma, fiecare dintre noi are dreptul la o singura viata. Trebuie sa ne respectam pe noi insine si sa muncim atat cat trebuie, acolo unde trebuie.
Sunt convinsa ca acest lucru se intampla multora dintre noi. Motive sunt multiple.In primul rand, poti sa ai probleme de sanatate care sa iti afecteze abilitatea de concentrare. Nu ma refer aici la boli mintale sau altceva, ci pur si simplu la o raceala banala. Acestea au marele talent de a-ti distruge si ultima dorinta pentru lucru.
Pe de alta parte pot interveni problemele personale. Desi ar fi ideal, nu putem intotdeauna sa separam total problemele de acasa cu cele de la serviciu, sau invers. In astfel de conditii, mintea nostra poate sa plece in cautarea solutiilor pentru problemele de acasa si cele de la locul de munca sa ramana pe locul doi.
Un al motiv pentru care ne pierdem cheful de munca este acela ca fluxul de sarcini este inegal distribuit sau organizarea acestora este defectuoasa. Cand ne vedem pusi in fata unor mormane de hartii sau a unor liste lungi cu sarcini de indeplinit in cel mai scurt timp posibil, atunci este foarte probabil sa intervina descurajarea si astfel sa ne pierdem determinarea si sporul la munca.
Conditiile in care muncim pot sa devina un factor de descurajare al chefului de a face treaba. Poate un birou dezorganizat sau o incapere fara caldura si conditii cat de cat decente de munca sunt doua motive pentru care harnicia nu este cel mai bun prieten al nostru pe moment.
Indiferent care ar fi motivele pentru care nu avem chef si spor la munca, exista cateva trucuri care de cele mai multe ori dau roade. Totusi, trebuie mentionat ca aceste mici sfaturi sunt personale, drept pentru care nu pot sa fiu sigura ca vor functiona de fiecare data.
Oboseala este un factor important care ne distruge concentrarea. Cand lucrez mult timp la birou sau la sarcini care imi solicita mult vederea, dupa o anumita perioada de timp iau pauza. Sunt recomandate pauzele de 10 minute dupa 50 de minute de lucru, asa cum eram obisnuiti la scoala. In timpul asta putem sa iesim la aer, sa facem cateva exercitii fizice, sa bem o cafea, apa sau sa mancam cate ceva. O sa vedeti imediat ca o sa simtiti o diferenta in sporul la munca pe care il avem.
In cazul racelii nu sunt sigura ce sfaturi sa dau. Daca e grav, atunci consultati-va cu un medic. Daca nu este asa grav atunci consumati multe lichide, stati la caldura si in timpul liber odihniti-va.
Odihna este foarte importanta pentru a putea avea motivatie de munca. Asadar, intre 6 si 8 ore de somn pe noapte sunt necesare pentru ca organismul sa poata functiona in conditii normale.
Am auzit ca unele persoane sunt stimulate de muzica. Ascultand melodii energice sau melodiile care le plac, unii oameni isi gasesc cheful de munca mai usor.
Organizarea sarcinilor si stabilirea unui program de munca concret este un secret de care multi dintre noi uitam atunci cand avem foarte mult de lucru. Totusi, este foarte important sa avem scris ceea ce trebuie sa facem si intervalul orar pe care il acordam fiecarei sarcini. Astfel vom stii care dintre sarcini este prioritara, cat timp trebuie sa ii oferim acesteia si de unde anume sa incepem. Cand avem totul pus la punct si vom stii ca va exista un final al acestei zi de lucru, atunci vom avea mai mult spor. In plus, daca avem niste scopuri clare si obiective bine stabilite, atunci vom putea fi mandri de munca noastra la finalul zilei. Daca suntem mandri de lucrurile pe care le-am indeplinit, atunci stima noastra de sine creste. Daca avem o stima de sine bine pusa la punct, atunci ne putem asigura ca avem combustibil pentru zilele urmatoare.
Un alt lucru foarte important pe care trebuie sa il indeplinim ca sa ne putem produce cheful de munca este sa ne cream un spatiu in care ne desfasuram activitatile care sa ne fie pe plac si in care sa ne simtim in largul nostru. Fie ca vorbim de o fotografie preferata pe birou, de agrafe si capse colorate pentru documente, de o planta colorata, sa avem cana preferata aproape sau un scaun care sa ne faca sa simtim ca acolo este locul nostru - toate aceste lucrusoare marunte au capacitatea de a ne umple de energie si buna dispozitie.
Cheful de munca poate foarte usor sa vina daca stim ca la finalul zilei vom fi rasplatiti direct proportional cu efortul depus.
In final, poate cel mai important lucru dintre toate care ne poate face sa avem chef de munca este sa facem treaba care ne place. Este infinit de important sa mergem la locul de munca unde ne simtim apreciati, unde munca noastra conteaza, unde colegii sunt ca o familie si unde ne indeplinim sarcinile cu placere.
Asadar, daca a trecut o cantitate considerabila de timp si cheful tau de munca lipseste, chiar daca ai facut tot ce iti sta in putinta inseamna ca este momentul ori pentru un concediu de odihna, ori pentru o schimbare la locul de munca sau in domeniul in care activezi. In cele din urma, fiecare dintre noi are dreptul la o singura viata. Trebuie sa ne respectam pe noi insine si sa muncim atat cat trebuie, acolo unde trebuie.