Brazilia

Lumea braziliana se invarte in jurul receptivitatii, empatiei, cautarii de puncte comune. Brazilienii cauta permanent un contact direct cu partenerul, de aceea vorbesc mai mult, ating mai mult si se uita direct in ochii adversarului. Pentru ca latino-americanii sunt considerati foarte agili in comunicare, in timpul negocierii au tendinta de a raspunde cat mai repede. Imediat ce au inteles mesajul, chiar daca partenerul nu a terminat de vorbit, brazilienii se reped sa intervina in discutie pentru a-si exprima cat mai repede parera.

Valorile de baza ale culturii braziliene sunt foarte clar oglindite in stilul de negociere. Se remarca astfel, evitarea conflictelor, a dificultatilor si sensibilitatea fata de dimensiunea umana a muncii. O importanta caracteristica a brazilianului este puterea de persuasiune. Are metode bine stabilite de a-si convinge adversarul ca are dreptate desi actioneaza de fiecare data intr-un mod care sa inspire incredere.

Harta si-a desemnat un drum ce a strabatut cele mai diferite culturi, drum ce a marcat ideea ca fiecare negociator are propriul stil de negociere. Pentru ca cel mai important lucru este respectul fata de partener, un om de afaceri pregatit va respecta in primul rand cultura din care partenerul sau provine. Astfel, imbracat la costum sau nu, avionul va ateriza in locul unde succesul trebuie sa fie success indiferent de cultura.