Toti marii producatori indeplinesc norme si standarde de cea mai inalta calitate atunci cand vine vorba de cauciucuri pentru masini. Nu incape nicio indoiala ca marile marci precum Michelin sau Goodyear ori Continental investesc cat se poate de mult in siguranta si in randament, insa fiecare dintre ei are trei clase de cauciucuri: economice, medii, inalte. Ce le diferentiaza este calitatea si pretul, in sensul ca o anvelopa economica nu va avea niciodata niste performante la fel de bune cum le va avea cea din clasa „high”.
Clasele inalte sunt caracterizate prin utilizarea celei mai noi si mai moderne tehnologii pe liniile de productie, compusi de calitate si sarcini mult mai usor de indeplinit. Adevaratul lor potential este descoperit doar la drumurile lungi si condusul „periculos”, atunci cand limitele masinii sunt depasite si testate la fiecare curba. Marcile care produc cauciucuri din clasa economice folosesc tehnologii invechite, mixturi de cauciuc nu prea reusite si desenul protectorului la niste standarde expirate, daca le putem spune asa. Ideea lor este sa fie functionale, sa-si faca treaba bine, sa asigure un rulaj bun, fara accidente sau „scapari”, franari bune, luarea curbelor cu usurinta. Ele sunt bune pentru conducatorii auto care nu sunt dispusi sa investeasca prea mult in anvelope. Spre deosebire de acestea, cauciucuri din clasa medie sunt pentru soferii care vor ceva mai mult de la o anvelopa si tin la echilibrul dintre calitate si pret.
Anvelopele din clasa medie sunt pentru toate tipurile de masini, spre deosebire de cele din clasa economica, ce erau mai bune pentru masinile mai micute. In fine, anvelopele din clasa premium sau inalta sunt doar pentru cei mai pretentiosi soferi, sunt bune la drumurile foarte lungi, in orasele unde e aglomeratie si trebuie facute manevre riscante, uneori. Siguranta este garantata in situatii extreme fara nici un fel de problema, mixtura de cauciuc este excelenta, protector este facut folosind solutii inovative. In general, gasim anvelope premium la masinile de lux, la cele mari si la cele cu multi cai putere sub capota.